Slika Proroka VII

I dok je u Iranu u punom jeku konkurs za “najbolju” karikaturu na temu Holokausta, u Rusiji su gradske vlasti Volgograda privremeno zatvorile “Gorodskiye Vesti” i zapretile otkazima. Vest je inače ubrzo demantovana od strane zamenika gradonačelnika Volgograda Konstantina Kalačjova a nedugo zatim ponovo potvrđena, ovaj put iz kancelarije samog gradonačelnika uz objašnjenje da je do zabrane došlo radi sprečavanja izbijanja verskih sukoba i “zloupotrebe slobode štampe”.

Lokalna novina, kojoj je osnivač Grad, “usudila” se da objavi karikaturu na kojoj Isus Hrist, Mojsije, Buda i Muhamed gledaju TV na čijem ekranu su prikazana dva suprotstavljena tabora koji se spremaju za tuču kao i Mojsijev komentar ispod karikature – “Tome ih nismo učili!”. Karikatura je poslužila za ilustraciju teksta pod naslovom “Rasistima nije mesto u vlasti”. Iako je po tvrdnjama urednice lista Tatjane Kaminskaje poruka karikature da “bez obzira na međusobne verske razlike ljudi ne treba oko toga da se sukobljavaju, ratuju ili ubijaju” sa tim se ne slažu predstavnici Ruske pravoslavne Crkve i predstavnici Islamske zajednice u regionu Volgograda. Predstavnik Ruske pravoslavne Crkve uporedio je karikaturu sa progonim iz doba komunizma dok je Ravil Gainutdin, predvodnik Saveta Muftija Rusije, otišao još dalje upozoravajući novinare da “moraju uvek da imau na umu da Islam strogo zabranjuje bilo kakvu predstavu Alaha ili Proroka Muhameda”. Nasuprot njima predstavnici druge dve “oslikane” religije, Judaizma i Budizma, u karikaturi ne vide lošu nameru, naprotiv prema izjavi Dolme Šagdorove, vođe moskovkse budističke zajednice, “karikatura predstavlja jasan poziv na versku, i svaku drugu, toleranciju”.Do zatvaranja novine dolazi samo nedelju dana nakon osude danskih karikatura od strane ruskog Predsednika Putina. Zanimljivost je što je predlog ruskom glavnom tužiocu za preispitivanje članka i karikature koja ga prati dala Putinu naklonjena politička stranka “Ujedinjena Rusija” jer kako tvrdi portparol lokalnog odbora stranke, Sergei Vovčenko, stranka je primila stotine poziva “uznemirenih i povređenih” građana Volgograda i shodno tome od gradonačelnika zatražila da smeni urednika novina a novinu povuče iz prodaje. Isti ti uznemireni građani nisu našli za shodno da se “požale” izdavaču lista ili gradonačelniku Volgograda, Jevgeniju Iščenku, takođe član “Ujedinjene Rusije”, ali su zato sve ostale značajnije ruske partije stale na stranu novinara braneći istu onu “slobodu štampe” zbog čijeg su ugrožavanja novine i zatvorene.





Ostavite odgovor